דף הבית » כללי » האם אפשר לעשות טיול בנהיגה עצמית בנימביה – מדריך שאין כמותו

האם אפשר לעשות טיול בנהיגה עצמית בנימביה – מדריך שאין כמותו

האם אפשר לעשות טיול בנהיגה עצמית בנימביה

המדינה האפריקאית נמיביה מאופיינת במדבריות הרחבות שלה, דיונות חול נישאות, סוואנות, חופים בודדים, הרים נישאים, חיות בר בלתי מאולפות ושבטים פראיים המסרבים להכיר בנוכחותם. ביקור בנמיביה הוא כמו לצאת לטיול שטח פראי, בודד ומרגש. המסע יכלול עצירות לשמורת אטושה, גבול אנגולה-נמיביה, ביקור בשבט ההימבה המעניין, נסיעת שטח בוגדנית לקוקולנד, שיט נהרות ועליית הרים, ומעל הכל, מנוחה בשטח מרוחק ועוצר נשימה. מיקום יפה. בדרכנו למדבר נמיב, נעצור ליד מספר מושבות כלבי ים על החוף ונצפה בשמש שוקעת מעל דיונות חול מתנשאות.

מסע לג’יפ לנמיביה אינו דומה לשום חופשה אחרת שהייתה אי פעם. מפגש עם מדבר הדיונות הגבוה ביותר על פני כדור הארץ, אנשי ההימבה הפרועים והמבודדים, הפילים של שמורת אטושה ועוד מראות מדהימים. לא נוותר על סיורי ההליכה שלנו, על האינטראקציות הבלתי אמצעיות שלנו עם קהילות ילידים, או על שלל החוויות וההרפתקאות האחרות שחווינו בדרך רק כדי שנוכל לשבת סביב מדורה מתחת לכוכבים בכמה הזדמנויות.

הטיול מתוכנן כך שלא רק “תראו” את נמיביה, אלא תהפכו גם לחלק מהתרבות ומהקצב האנרגטי שלה. זוהי ההבחנה המכרעת בין רק להעריך את אפריקה לבין באמת לאהוב את היבשת השחורה. בהתחשב בנסיוננו הרב בטיולי שטח והן בהרפתקאות, כמו גם בידע האינטימי שלנו בנמיביה, הטיול אורגן בקפידה. אמנם יש לנו יעדים יומיומיים שאנחנו פועלים לקראתם, אבל מסלול הטיול פתוח לשינוי בהתבסס על שיקול דעתו של המדריך בזמן שאנחנו שם בחוץ. אמנם לכל אחד יש העדפות משלו בכל הנוגע למי שעומד מאחורי ההגה, אבל נזכור שנהיגה היא רק אמצעי להשגת מטרה – אמצעי להגיע מאזור יפה ומסקרן אחד לאחר – ושבטיחותנו הקולקטיבית תמיד יגיע ראשון.

נאוקלופט בנמיב R.

השמורה הגדולה ביותר של נמיביה היא הפארק הלאומי נמיב נאוקלופט, מדבר חול ענק עם דיונות מתנשאות. בשמורה העצומה ניתן למצוא מגוון רחב של צורות קרקע, כולל נקיקים עמוקים ודיונות עצומות המשתרעות על פני קילומטרים. הסתובב במדבר ברגל ובמכונית. תיהנו מלילה באכסניה בשמורת נמיב.

דיונות גבוהות במדבר נמיבי.

הדיונות תוחמות את המעבר מהאוקיינוס למדבר העצום שבפנים הארץ. טיולי יום עשויים לכלול טיולים למקומות מדהימים כמו עמק המוות ומעבר לו. בהמשך היום, קח בקבוק יין לבן וטיול עד לפסגת הדיונה הגבוהה של רוסטוק ריץ’ כדי לצפות בשמש שוקעת. נשארו באכסניה בשמורת נמיב ללילה.

חופי האוקיינוס של וולוויס ביי

צאו לטיול אל החוף ותראו את הפלמינגו ושאר הציפורים הוורודות המאכלסות את הלגונות ובריכות המלח שם. הירגעו במטרופולין של הלוויתן, שם תוכלו לבחור מתוך מגוון רחב של אפשרויות לסעודה ושם האנשים הפעילים שיצרנו לא יתקשו לאתר ברים ומועדוני לילה. בוולוויס ביי ללילה.

חותמות של קייפ צלב – דמארלנד.

סעו לאורך החופים היפים של האוקיינוס האטלנטי, דרך ספינות טרופות ויישובים נטושים, והחוצה אל קייפ קרוס. דייגו קאו, מגלה ארצות פורטוגלי, נחת באזור בשנת 1486, ושכפול של הצלב העצום שהוא הטיח באדמה עדיין עומד על תילם. לכו לראות את כלבי הים המפורסמים בקייפ קרוס. עליכם לבקר ב”מקום הקינון הגדול” כדי לראות כלבי ים בגדלים שונים מתעצלים במים הקרים של האוקיינוס. לאחר מכן, סעו מזרחה אל דמארה-לנד, ביתם של אנשי הדמארה, במסלול המתפתל בנוף הררי מדהים ובנהרות שוצפים. ללא ספק בין הנופים עוצרי הנשימה של נמיביה. תעלות, כרי דשא פתוחים לרווחה והרים קירחים. בקרו במקום ליד טווייפלפונטיין שלפי האמונה הוא ביתם של ציורי בושמן, שגילם המדויק אינו ידוע. חפצים נוספים שהתגלו בסביבה מספקים עדות למגורי אדם כאן כבר לפני 6,000 שנה. יש מקום להניח את הראש בטוויפלפונטיין

דמארלנד

בקרו בשמורת וולוויצ’יה, ביתה של צמחייה מדברית נדירה, בבוקר לאחר שתסיימו את ארוחת הבוקר (חלקם בני יותר מ-2,000 שנה). סעו דרך היער המאובן, שם גזע העץ הגדול ביותר הוא באורך 30 מטרים ומתוארך לשיטפון לפני כ-250 מיליון שנה. צינורות האיברים הם עמודי גרניט מרהיבים שנוצרו במהלך קטסטרופה גיאולוגית שהתרחשה לפני 120 מיליון שנה. הימנע מלהחמיץ שקיעה עוצרת נשימה מעל הפסגה הגבוהה ביותר בנמיביה, הר השולחן, בזמן שאתה נוסע דרך רנדברג. לינה בטוויפלפונטיין

הקוקולנד

הקוקולנד הוא אזור גבעות, כמעט נטוש, עם נופים הנעים בין גבעות מכוסות בצמחיית שיחים להרים נטועים בעצים ירוקים, עם עמקים עצומים וחולות אדומים שנלכדו בין ההרים והאוקיינוס האטלנטי. בקרו באזור זה כדי לפגוש את עמי ההימבה והארו הנודדים, שתרבויותיהם עשירות בהיסטוריה ומסתורין.

מפלי אפופה על נהר קוננה.

סעו הבוקר לנהר קונאנה, שמהווה את הגבול בין נמיביה לאנגולה ונשפך לאוקיינוס האטלנטי ממערב. היפופוטמים ותנינים גדולים משגשגים בנוף הנרחב והבלתי מאולף של הנהר. אנשי ההימבה, שחיו על גדות הנהר, הם אחת הקבוצות האפריקאיות הבודדות ששמרו על רוב התרבות המסורתית שלהם לאורך מאות שנים. נכון לעכשיו, הטיול למפלי אפופה נמשך. אתה יכול לבלות כאן את הלילה. לינה בלודג’ באזור אפופה ללילה.

פארק פורח אטושה

בקר בפארק הלאומי אטושה; השם אטושה מתורגם ל”ארץ מים יבשים”. מבחינת גודל הקרקע, השמורה גדולה בהרבה ממדינת ישראל. בשמורה חיים כ-140 מיני בעלי חיים, כולל פילים, ג’ירפות, קרנפים וגנו; טורפים כמו אריות, ברדלסים, נמרים וצבועים נמצאים גם הם. בשמורה יש גם מספר רב של אנטילופות ומינים קשורים אחרים. ליבת השמורה היא אזור מלוח עם מספר מעיינות ובורות מים המושכים קבוצות גדולות של בעלי חיים.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן