דף הבית » כללי » איפה לעשות טיול מים בקיץ בצפון הארץ: 3 המקומות הראשונים

איפה לעשות טיול מים בקיץ בצפון הארץ: 3 המקומות הראשונים

איפה לעשות טיול מים בקיץ בצפון הארץ

אזור הגליל בצפון הארץ מכונה לעתים קרובות בשמו העברי. זה לא מוכר כמו כמה מהאטרקציות האחרות של ישראל, ולכן לפעמים מתעלמים ממנו על ידי תיירים. עם זאת, לעיתים קרובות מתעלמים מצפון ישראל למרות העובדה שהיא ביתם של פלאי הטבע של ישראל, המורשת התרבותית העשירה וכמובן הזדמנויות הטיול המרגשות. אם כבר, האתגר שלכם בצפון יהיה בבחירה בין כל האפשרויות המרגשות, ולא בהיעדרן. אנו נספק לך חמש הצעות נפלאות למיקומים לביקור בצפון ישראל. הם משתרעים על פני מרכזים עירוניים כמו חיפה והכנרת ועד אזורי נוף ומוקדי נופש. הפארקים והשמורות הטבעיות כאן הם מהטובים בעולם.

הרי הצפון בישראל

לבעלי לב אמיץ וסיבולת עזה. אתה יכול לנסות לעשות טיולי הרים עם חברים בצפון.

יש יותר מדי מקומות יפים בצפון ישראל מכדי לפרט את כולם. בכל מקרה, אסכם את החלקים החשובים ביותר. הר ארבל, מוגבה מעל חופי הכנרת, מציע נופים עוצרי נשימה של הסביבה. זהו האזור היחיד בישראל שבו ניתן לעשות קפיצות בסיס, ויש בו שפע של מסלולי הליכה. הר הגלבוע, הממוקם ממש מדרום לארבל, ידוע בתצוגות האביב המדהימות שלו. מסלולי הליכה, נופים יפים, אזורי פיקניק, שבילי רכיבה על אופניים ומסלולי אופניים עשויים להימצא לאורך דרך הגלבוע.

גמלא היא שמורת טבע מהממת ברמת הגולן, ממש מעבר לכנרת. נשרים, המקננים בגמלא בליווי צמוד של מומחים, מספקים מימד נוסף לחוויה. החרמון, ההר הגבוה בישראל, משמש כאתר סקי בחורף ויעד טיולים ורכיבה על אופניים בקיץ.

בנוסף להרים, עמק החולה ממוקם על הנתיב העיקרי של נדידת העופות של עמק הבקע האפריקאי, מה שהופך אותו לאחד מיעדי הצפרות המובילים בעולם.

הרפתקאות מים צפוניות

באזור יש שני נחלים: נחל שרך ונחל בסת.

מסלולי המים בגליל זוכים להערכה רבה, וזה מהטובים ביותר. מתחילים בשרידי דניה ועושים את דרכנו במורד נחל שרל הציורי, ועוצרים בדרך לחקור את ההריסות הביזנטית שהחורשה הסתירה. יש מערה פנטסטית בקצה הנחל (תביאו פנסים!) שנגישה רק מאפריל עד נובמבר (העטלפים שוכבים בתרדמה בחורף, ואסור להפריע להם). המשיכו ללכת עד שתגיעו לנקודה בה נפגשים שני הנחלים ואז נכנסים לנחל בסת. כעבור כמה מאות מטרים תגיעו לעינת קרח, שם יש מים, בריכות מצוינות לשכשך בהן והרבה אנשים. משם אפשר להסתובב (ללולאה) או להמשיך לקיבוץ איילון (טיול בכיוון אחד שמצריך 2 מכוניות)

השטח שבין נחל כזיב לעין הדרלית

מסלול המים האידיאלי לילדים קטנים! בשנים האחרונות נוקזו מים מהנחל ונאספו, וכתוצאה מכך נוצר רצועת מים זורמים באורך קילומטר המוצל על ידי עצי דולב נישאים. יש הרבה פינות נחמדות מפוזרות ברחבי.

לקטע יפה של הנחל ניתן להגיע לאחר חנייה בחניון עין הרדלית ושיטוט של כ-250 מטר. כדאי לשחות כקילומטר, ולאחר מכן להתרווח בצל, להתפעל מהנוף היפה, ולשתות כריך נקי (כמובן). אם תסתובבו ותעקבו אחר השביל אחורה, תפנו טוב, אבל תבלו את רוב זמנכם בשמש. לסיכום: מפגש בלתי נשכח!

בנחל שעל יש מעיין נסתר.

לנהרות הגדולים של הגליל המערבי כמו החזיב והבצאת, נחל שעל הוא האח הקטן והלא ידוע. הנחל עדיין מקסים, עם זאת, ויש לו מעיין קטן ומהמם ממש באמצע. מיקום מושלם לספוג את שלוות הגליל. אתה כנראה תהיה לבד במקום הזה.

האזור שלאורך הנחל הוגדר כשמורת טבע על מנת להגן על חיי הצומח והחי המגוונים שהתפתחו בו. בשמורה מספר סיפורים “חבויים” מעניינים, כמו גם נחל, מעיין ושרידי בלטון. בעצם, זהו מיקום פנטסטי לטיול מרגש אל המעיין ה”נסתר”.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן