דף הבית » כללי » לטייל בניו יורק בשלושה ימים – הטיול המושלם!

לטייל בניו יורק בשלושה ימים – הטיול המושלם!

לטייל בניו יורק בשלושה ימים - הטיול המושלם

ניו יורק היא עיר ענקית ומגוונת שיש בה המון מה לראות ולעשות. בשלושה ימים בלבד אי אפשר כמובן לחוות את העיר במלואה, אבל אפשר לראות כמה מהאתרים והאטרקציות המרכזיים ולקבל טעימה טובה מהאווירה התוססת של הביג אפל.

טיפ לפני שמתחילים את הטיול, חשוב לקרוא היטב על האטרקציות והאיזורים בהם אתם מעוניינים לטייל. אתר מטיילים בעולם או אתר למטייל מספקים הרבה מאוד מידע על כל האטרקציות, האיזורים המומלצים ומלונות טובים. קריאה מוקדמת באתרים חשובים אלו, תספק לכם ידע מקדים שיעזור לכם הרבה מאוד בטיול.

יום ראשון לטיול בניו יורק

היום הראשון בניו יורק צריך להיות מוקדש כולו לליבה של העיר – האי מנהטן. המלצתי היא להתחיל את הבוקר בביקור בסנטרל פארק, הפארק העירוני היפה והאהוב על תושבי הביג אפל. סנטרל פארק ממוקם בלב מנהטן ומשתרע על פני 3.4 קמ”ר של דשאים ירוקים, אגמים ויערות מיניאטוריים.

אפשר להתחיל את הבוקר עם טיול רגלי בשבילי הפארק תוך התבוננות על הנוף וצפייה על הניו יורקים המקומיים המבלים בפארק בפעילויות שונות כמו ריצה, קריאה ומשחק עם ילדים וכלבים. אחר כך אפשר לשכור סירת משוטים ולשוט על האגם היפה שבלב הפארק. בקיץ יש גם אפשרות לשחות בבריכות השחייה שבפארק הפתוחות לציבור.

כדאי גם להסתובב בין הפסלים והאנדרטאות בפארק כמו פסל הסופר והמשורר האהוב על ילדים האנס כריסטיאן אנדרסן, הפסל הידוע על שביל הזכרונות, ופסלה היפה של אליס בארץ הפלאות.

אחרי צהריים מוקדם מומלץ לצאת מהפארק ולטייל ברגל בשכונות השונות בדרום מנהטן, לצפות בבניינים הגבוהים ובתנועת החיים הסואנת של העיר, ואולי אפילו לאכול משהו באחת המסעדות או הביסטרו הרבים שבאזור. לקראת ערב, אפשר ללכת להצגה בברודוויי או לבחור לאכול במסעדה יוקרתית – חוויה שתשאיר אתכם עם טעם טוב ורשמים מלאי השראה מניו יורק במיטבה.

יום שני לטיול בניו יורק

ביום השני אמליץ לכם לצאת אל מחוזותיה האחרים של ניו יורק ולבקר באחד האיים שמרכיבים את העיר – סטטן איילנד. ניתן להגיע לשם בקלות באמצעות הרכבת התחתית של ניו יורק.

סטטן איילנד ידועה בעיקר בזכות פסל החירות הענקי הירוק שניצב על אי קטן מול חופה. זהו אחד הסמלים הבולטים והמזוהים ביותר עם ארצות הברית, והמבט אל הפסל מנמל ניו יורק הוא אחד הנופים הקלאסיים והמרשימים שאפשר לחוות בארה”ב. אל תוותרו על הסיור וההסברים ההיסטוריים המעניינים שמציעים על האי עצמו.

באותו אזור תמצאו גם את אקווריום ניו יורק – ביתם של אלפי מיני יצורי ים ובעלי חיים ממים מתוקים ומלוחים. זהו אקווריום ענק ומרשים שכדאי לבקר בו. סיירו בין מיכלי הענק והתבוננו בדגים הצבעוניים וביצורים הימיים המרשימים.

בהמשך היום תוכלו לחזור ברכבת תחתית חזרה למנהטן ולבקר באזורים כמו גריניץ’ וילג’ או הארלם שוודאי לא הספקתם לראות ביום הראשון. גריניץ’ וילג’ ידוע באווירה הבוהמית והאומנים הרבים שפועלים באזור, ואילו הארלם מפורסמת בכנסיות המרשימות שלה ובתרבות המוזיקלית העשירה.

סיימו את היום כיאה עם ארוחת ערב טובה באחת המסעדות בצ’יינהטאון או ליטל איטלי ושובצו בתוכנית שלכם מופע במועדון ג’אז או קומדיה כדי לחוות את הלילה הניו יורקי התוסס.

יום שלישי לטיול

ביום האחרון לטיול בניו יורק כדאי להקדיש את הבוקר לטיול באחד הפארקים היפים שיש לעיר להציע. אפשר לבחור למשל בפארק פרוספקט, פארק וושינגטון או פארק הייליין. טיילו בין העצים וצפו על ניו יור ים מקומיים הנהנים ממתקני כושר, מגרשי ספורט, פינות יצירה לילדים ועוד פינות חמד שונות בפארקים.

בהמשך היום כדאי לפקוד את אחד המוזיאונים המפורסמים של העיר. יש מגוון אפשרויות כמו המוזיאון לאמנות מודרנית, המטרופוליטן לאמנות, מוזיאון המדע, המוזיאון היהודי ועוד. אל תוותרו גם על ביקור באנדרטת השואה המרשימה ובמוזיאון הקטן אך המרגש שמתעד את זוועות השואה ומנציח את זכרם של 6 מיליון היהודים שנספו.

לקראת סוף הטיול שלכם בניו יורק, חזרו לטיימס סקוור, כיכר העיר המפורסמת והססגונית שמוקפת בשלטי ניאון בוהקים וגדושה אנשים בכל שעה. אכלו משהו קל באחד הדוכנים, צלמו תמונות למזכרת וחוו את האווירה התוססת.

לסיום, עלו לתצפית שבקומות העליונות של מגדל החופש – גורד השחקים החדש שנבנה במקום מגדלי התאומים שקרסו בפיגועי 11 בספטמבר. הנוף הפנורמי של ניו יורק מלמעלה הוא חוויה מדהימה ובלתי נשכחת לחתום את הטיול.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן