דף הבית » כללי » מטיילים גם בחורף? כללי הבטיחות הבאים בדיוק בשבילכם

מטיילים גם בחורף? כללי הבטיחות הבאים בדיוק בשבילכם

האם בחורף אתם מהאנשים שאוהבים להתכרבל ולא מצליחים לצאת מהמיטה? או אולי בכלל אתם מעדיפים הרפתקאות דווקא כשגשום ובוחרים לצאת לטייל? אז בדיוק בשביל זה הכנו לכם מדריך קצר עם כללי בטיחות חשובים שיאפשרו לכם להנות ממזג אוויר חורפי בבטחה ובכיף.

כללי בטיחות בחורף לשמירה על טיול מהנה

הארץ שלנו מלאה בטבע מופלא. נחלים שוצפי מים, שמורות טבע ירוקות, מסלולי טיול מהנים וחופים יפהפיים. כל אלה מזמינים את כולנו להנות מהיופי המשתקף ולטייל בטבע. עם היורה, הגשם הראשון, הכביש הופך לחלקלק, הנהרות והנחלים בארץ מתחילים להתמלא ולגעוש וחשוב לנקוט במשנה זהירות לפני שאתם יוצאים לטייל.

ראשית, טרם הנהיגה בחורף, חשוב להקפיד על תקינות כלל מערכות הרכב, כולל הבלמים, מתזי המים, המגבים ובמיוחד הפנסים, שכן באמצעותם רואים אתכם היטב בגשם סוער או בלילה חשוך. אם אתם חשים עייפות במהלך הנסיעה בגלל החימום שברכב, מומלץ לעצור במקום בטוח ולהימנע ככל האפשר משולי הדרך. ההמלצה היא לשתות משקה מרענן כגון קפה או משקה אנרגיה, להמתין כרבע שעה ובמידה ואתם מרגישים רעננים דיו, תוכלו להמשיך בנסיעה.

בימים הגשומים ובאלה שלאחר מכן, חשוב להימנע עד כמה שאפשר מהליכה באזורים סלעיים ומצוקים בשל סכנת ההחלקה. בימי הערפל הראות לקויה ולכן רצוי שלא לבצע טיולים בימים אלה בשל החשש מתעייה בדרך ופגיעה בביטחונכם.

בנוסף, חשוב להימנע עד כמה שניתן במסלולים המועדים לשיטפונות כמו באזורי הנגב ומדבר יהודה. בין היתר, אסור לחצות בהליכה ואף לא בנסיעה נחל בזרימת מים שטפונית מכיוון שקשה לדעת את עומק השטפון ועוצמת הסחיפה של המים. יש לזכור שלנחלים יש אגן ניקוז גדול ובימי שיטפונות עם גשמים חזקים רצוי שלא לשהות באזור מעלה אגן הניקוז.

במהלך החורף חשוב להתרחק מנחלים באזורים שאינם מוכרזים או מוגדרים ולהקשיב להנחיות רשות הטבע והגנים. כמובן שאין לישון בקרבת הנחלים גם אם הם נראים רגועים, בשלל החשש לשיטפונות במהלך הלילה וחוסר ערנות ומוכנות בהתאם. תכנון הטיול מבעוד מועד ובחירת נחלים בהם אין צפי לשיטפונות, עשויה להקטין באופן משמעותי את הסיכוי לפגיעה בחייכם.

אמנם החורף בישראל יחסית קל, אך עדיין ישנם אזורים בהם הטמפרטורות נמוכות במהלכו. בחשיפה לאוויר קר, טמפרטורת הגוף יורדת והוא עלול להגיע למצב של היפותרמיה (חום גוף נמוך). האזורים שלרוב נפגעים במקרה זה הם האזורים המרוחקים ממרכז הגוף כמו האוזניים, האף וכולי, ולכן לא פעם נראה שינוי בצבע העור מלבן אפור לכחול. בכדי להימנע ממצב כזה, רצוי לוודא שיש לכם לבוש חם באופן מספק, להקפיד על תנועה קבועה, לשמור על תזונה מספקת כולל שתייה מרובה ולהצטייד בערכת חרום למקרה הצורך.

מתנות לחורף ששומרות עליכם בטיול

כפי שאמרנו, שמירה על תזונה מספקת במהלך הטיול חשובה וחיונית לתפקודכם. אם אזל מלאי האוכל שלכם, תמיד תוכלו לקפוץ למסעדה באזור ולאכול. רצוי מראש לתכנן ולבדוק את בתי הקפה והמסעדות באזור ואולי אפילו להשתמש בשובר שיקנה לכם הנחה.

אם במהלך הטיול שלכם אתם מתכננים לבקר בצפון או בדרום המדינה, תנצלו זאת על מנת לבקר באחד היקבים הישראליים. חלק מהם מציעים סלסלות פיקניק וסיורי טעימות הכוללים מגשי גבינות ושוקולד מפנקים. בין היתר, תוכלו לרכוש מארזים שיכולים להיות מתאימים בתור מתנות לחורף או שתעדיפו להתפנק עמם בבית. חשוב לזכור שאסור לנהוג תחת השפעת אלכוהול מעל כמות מסוימת. אנו ממליצים להימנע בכלל מנהיגה לאחר משקה אלכוהולי במיוחד בחורף בשל תנאי הדרך המשתנים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן