דף הבית » כללי » התמודדות עם משבר נפשי במהלך טיול בחו”ל

התמודדות עם משבר נפשי במהלך טיול בחו”ל

התמודדות עם משבר נפשי במהלך טיול בחול

משבר נפשי יכול להתרחש בכל זמן ובכל מקום, גם במצבים הכי פחות צפויים ורצויים לרבות  במהלך טיול בחו”ל. במקרים של משבר נפשי חמור חשוב לדעת כיצד לזהות מצב כזה ולפעול בצורה נכונה, באופן שיבטיח את שלום האדם ויאפשר לו לקבל כמה שיותר מהר את הטיפול הנדרש.

משברים נפשיים שיכולים להתפרץ במהלך טיול בחו”ל

במהלך טיול בחו”ל יכולים להתפרץ משברים נפשיים שונים, בין אם עקב נטילת סמים, טראומה בטיול, קושי נפשי ורגשי שהמטייל מתמודד עימו, רמה גבוהה של רגישות, ועוד.

למשל, מטיילים בחו”ל יכולים לחוות התקף חרדה או טראומה עם תסמינים פיזיים ונפשיים. כמו כן הם יכולים לסבול מדיכאון קשה שיכול אף להגיע מחשבות אובדניות, וכן הם יכולים לסבול ממצב של פסיכוזה עם הזיות ואובדן קשר למציאות, או להיכנס למצב מאניה של עוררות יתר והתנהגות אימפולסיבית לא אחראית, ועוד.

דגשים בסיסיים להתמודדות עם מצב חירום נפשי בעת טיול בחו”ל

מכיוון שמשבר נפשי יכול לקרות בכל מצב ובכל מקום במהלך טיול בחו”ל, בין אם באמצע מסיבה רוויות סמים או בעת טיפוס על הר גבוה, כדאי שיהיה לכם סל כלים בסיסי להתמודד עם המצב:

  • זיהוי מצב חירום: שימו לב לסימנים מעידים על בעיה נפשית רצינית כמו תחושות עזות של חרדה, דיכאון, כעס או פאניקה, מחשבות אובדניות, התנהגות אימפולסיבית או אלימה, קשיים משמעותיים בתפקוד היומיומי, מחסור בשינה, חוסר תיאבון ממושך ואובדן קשר עם המציאות.
  • פנייה לעזרה: צרו קשר עם גורם מקצועי. ניתן לפנות לשגרירות או לקונסוליה הישראלית במדינה בה אתם נמצאים, שם יוכלו לסייע לכם בהתמצאות בשירותי בריאות הנפש המקומיים. כמו כן במקרה חירום שיש בו מידה של סיכון לאדם הפגוע או לסביבתו חפשו טיפול רפואי מיידי,  בין אם על ידי פניה לרופא פרטי ,פניה לחדר מיון או לשירותי חירום מקומיים.
  • חזרה לארץ: הדבר הטוב ביותר לאדם שסובל ממשבר נפשי קשה, יהיה להחזירו כמה שיותר מהר לארץ לסביבה מוכרת ולמערכת בריאות שיכולה לתמוך בו לטווח הארוך.
  • הגיעו מוכנים: כדי להקדים תרופה למכה, כדאי שכל מי שיוצא לטיול לחו”ל בייחוד במדינות עולם שלישי, יקבל שירותי חילוץ וחירום הכוללים גם שירותי סיוע לנפגעי נפש. שירות לנפגעי נפש, כמו שמציעים לכם בחברת מגנוס, כולל חילוץ נפגעי נפש בחזרה לישראל לצד סיוע בהתמודדות עם המצב בארץ.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן