דף הבית » מדריך טיולים בעולם » כל מה שצריך לדעת על: האם אפשר לעשות טיול זוגי לפראג בודפשט?

כל מה שצריך לדעת על: האם אפשר לעשות טיול זוגי לפראג בודפשט?

כל מה שצריך לדעת על האם אפשר לעשות טיול זוגי לפראג בודפשט

שתי ערי הבירה של מרכז אירופה המוכרות ביותר הן פראג ובודפשט. שניהם זוכים לתשומת לב רבה מכיוון שהם מדהימים, משמעותיים מבחינה היסטורית ומגוונים מבחינה תרבותית. כמעט 500 קילומטרים מדרום מזרח לפראג נמצאת בודפשט. הדנובה, המחברת בין בירות כל שלוש המדינות, מספקת קישורים מצוינים בין בודפשט לפראג ווינה. ערוץ תקשורת טבעי זה בין שלוש הערים הוליד תשתית תחבורתית המקשרת למעשה בין שלוש הערים.

אמצעי התחבורה היעיל ביותר בין פראג לבודפשט:

הרכבת היא הכי ללא ספק אמצעי התחבורה הנוח בין פראג לבודפשט. למרות שזה לא המסלול המהיר ביותר, זה בהחלט הבחירה הטובה ביותר עבור רוב המטיילים בכל הזמן, הנוחות והעלות נלקחים בחשבון. מדי שעתיים מ-5:49 בבוקר עד 15:52, יוצאות רכבות מהתחנה המרכזית של פראג לכיוון בודפשט. הרכבת נוסעת מ-Ceské dráhy לבודפשט כל שעתיים בין השעות 5:49 ל-3:52 מהתחנה המרכזית של פראג.

במטוס

טיסה בין פראג לבודפשט היא אופציה מהירה יחסית. ישנן שתי חברות תעופה המספקות טיסות ללא הפסקה שלוקחות פחות משעה ושלושים דקות להשלים בין שתי הבירות הללו. Ryanair, חברת תעופה זולה, מספקת כרטיסים זולים עם מחירים לכיוון אחד הנמוכים עד 10 אירו, אבל אתה צריך להיות זהיר מכיוון שאתה צריך לשלם יותר על הכל, גם אם אתה רוצה לשבת ליד השותף שלך לנסיעה או להביא יותר מחתיכת מטען קטנה אחת. Ryanair מציעה כעת טיסות יומיות בין פראג לבודפשט, למעט יום חמישי.

באוטובוס

ישנן רק כמה חברות אוטובוסים הפועלות על קו פראג לבודפשט, והן יוצאות לאורך כל היום, מה שמאפשר לך לבחור את הזמן המתאים ביותר לצרכיך לעזוב עיר אחת ולהגעה לעיר אחרת. כרטיסים לכיוון אחד מתחילים ב-14 אירו, אולם קחו בחשבון שככל שתרכשו מוקדם יותר, כך הכרטיס יהיה זול יותר. באופן כללי, בזמן רכישת כרטיס יום לפני היציאה, לא צריך לשלם יותר מ-25 אירו. באתר Regio Jet או Flixbus, אתה יכול לקנות את הכרטיס באינטרנט.

בודפשט למטייל

בודפשט היא המרכז התרבותי והכלכלי של הונגריה בנוסף לבירתה הפוליטית. התרבות מחלחלת כמעט לכל סנטימטר מרובע של פנינת הדנובה, מהסצנה הקולינרית המגוונת ועד למורשת היהודית החזקה שלה. בודפשט משלבת נוחות עכשווית עם מבנים היסטוריים ופארקים ירוקים. הוא מחולק על ידי נהר הדנובה והוא מורכב משלושה אזורים עיקריים: פשט, בודה ובודה.

בודפשט נמצאת ביפה ביותר בחודשים מרץ עד מאי וספטמבר עד נובמבר. העיר אינה מוצפת בתיירים בעונות הכתף הללו, כאשר מזג האוויר מושלם. למרות שהטמפרטורות כמעט ואינן עולות מעל רמות נסבלות, הסביבה נעימה באופן עקבי. בעוד שהשפל הממוצע של ינואר הוא באמצע שנות ה-20, השיאים הממוצעים של יולי ואוגוסט הם בשנות ה-70 העליונות. למרות היותה העונה החמה והרטובה ביותר של השנה, העיר מוצפת בתיירים בקיץ.

פראג למטייל

מטיילים מכל העולם מבססים לעתים קרובות את הטיולים שלהם לאירופה סביב עצירה בפראג, בשל המגוון הנרחב של אטרקציות ארכיטקטוניות ותרבותיות של עיר מאה הצריחים.

אתר מורשת עולמי של אונסק”ו הידוע בארכיטקטורת ימי הביניים שלו מהמאה ה-14 הוא הליבה ההיסטורית של פראג. בשל העובדה שבמהלך מלחמת העולם השנייה נחסך ממנו בעיקר הרס, יש בו מבוך שמור היטב של כנסיות, גשרים ושבילים מרוצפים שמושכים אליו מיליוני תיירים מדי שנה.

התקופות הטובות ביותר בשנה לביקור בפראג מבחינת מזג האוויר הן האביב והסתיו. יש הרבה פחות תיירים ומזג אוויר נעים.

פראג עדיין משתמשת במטבע המקורי שלה, הקורונה הצ’כית, למרות העובדה שצ’כיה חברה באיחוד האירופי (הכתר).

למרות שאתה עשוי להשתמש בדולרים או יורו כדי לבצע רכישות ברוב מקומות התיירות, שער החליפין הוא לעתים קרובות לא נוח, ולכן עדיף למשוך מזומן, להחליף כסף או להשתמש בכרטיס אשראי. כמעט בכל מקום מקבלים כיום כרטיסי אשראי לתשלום, בעוד שחברות קטנות עשויות עדיין להעדיף מזומן.

מצודת פראג

במשך יותר מאלף שנה שימשה מצודת פראג כסמל לאומי משמעותי עבור הרפובליקה הצ’כית. הוא הוקם במאה התשיעית ושימש כמעון של מלכי צ’כיה ולאחר מכן נשיאים. הטירה, אחד המתחמים הגדולים בעולם, מורכבת מארמונות עתיקים, מקומות עבודה, כנסיות ומבני ביצור, גנים ומיקומים אטרקטיביים. הוא תופס שטח של 45 דונם. ניתן לראות את אחת הפנורמות עוצרות הנשימה בעולם כולו במצודת פראג.

מבני הטירה הם דוגמאות לכמה מגמות אדריכליות שונות מאלפי השנים הקודמות. מצודת פראג היא ביתם של בזיליקת סנט ג’ורג’ הרומנסקית, קתדרלת סנט ויטוס הגותית, מנזר, כמו גם מספר ארמונות, גנים ומגדלי שמירה. תיירים יכולים לבקר ברוב החללים הפנימיים של הטירה.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן