דף הבית » כללי » חופשה בסעודיה – מאיפה מתחילים?

חופשה בסעודיה – מאיפה מתחילים?

הסכמי הנורמליזציה שהיו אמורים להמשיך במהלך התקופה האחרונה בהחלט גורמים להרבה מאוד ישראלים לחשוב על הטיול שיתרחש ביום שאחרי המלחמה – חופשה בסעודיה. בעוד כי הדעה הרווחת היא שמדובר על מדינה שמרנית, חשוב מאוד לציין כי סעודיה מציעה הרבה מאוד אפשרויות לכל אלו המעוניינים לבקר בה, כך שמוטב מאוד שנכיר את כל אותן אפשרויות שונות בתור ישראלים, על מנת שנהיה מוכנים לתכנן חופשה בסעודיה בבוא העת. אז איפה כדאי לבקר בעת חופשה בסעודיה, מה צריך לדעת על המקום ואיך תוכלו להיות מוכנים לקראת היעד החדש? בכתבה זו, נסביר לכם כל מה שצריך לדעת על חופשה בסעודיה וכל הסובב סביב נושא זה.

חזון 2030 -קצת רקע

אי אפשר לדבר על חופשה בסעודיה מבלי להזכיר את חזון 2030, אותו חזון שבזכותו סעודיה מכינה את עצמה להפוך להיות אחד מיעדי התיירות המובילים בעולם. למעשה, ערב הסעודית היא יצואנית הנפט הגדולה ביותר בכל רחבי תבל, וזו הסיבה העיקרית לעושרה חסר התקדים. מבחינת שטח גם מדובר על אחת מהמדינות הגדולות ביותר בעולם, ומתגוררים בה כ-35 מיליון תושבים. נוסף על כך, מדובר על המדינה הקדושה ביותר לאסלאם בזכות מכה ומדינה. עד תקופת הקורונה, סעודיה הכניסה כ-16 מיליון תיירים מדי שנה, ואילו המטרה המרכזית של הרוב המוחלט של אותם תיירים הייתה לעלות לרגל למוקדים הקדושים לאסלאם – מכה ומדינה. אולם, במהלך שנת 2019 סעודיה החלה להנפיק מספר לא מבוטל של אשרות כניסה עבור תיירים אשר מעוניינים לבקר במדינה גם לא בשל טעמים דתיים, זאת כחלק מאותו חזון 2030, שהמטרה העיקרית מאחוריו היא להביא למדינה מאה מיליון תיירים מדי שנה עד שנת 2030.

אתרים שלא תרצו לפספס

גם ללא כל אותם פרויקטים גרנדיוזיים שהם חלק מחזון 2030, יש לא מעט אתרים בהם כדאי לכם לבקר במסגרת חופשה בסעודיה. אחת הערים העתיקות היפות בעולם היא למשל העיר העתיקה של ג’דה, בה תוכלו לבקר על מנת להתרשם מיופי חסר תקדים. נוסף על כך, תוכלו לבקר גם באתר הארכיאולוגי מדאאן סלאח. אתר זה הוא בעצם עיר חצובה בסלע, והוא נחשב לעיר הנבטית השנייה בגודלה, מיד אחרי פטרה הירדנית. מעבר לאותם אתרים היסטוריים ובלתי נשכחים, בעת חופשה בסעודיה תוכלו גם ליהנות מטבע מדברי עוצר נשימה. למעשה, ניתן לראות לא מעט תיירים שמנצלים את הביקור בממלכה הקסומה על מנת לצאת לטיול ג’יפים חוויתי או לחילופין, סיור יומי באתרי הטבע המרשימים שיש לערב הסעודית להציע.

בשורה התחתונה

הסכמי הנורמליזציה שהחלו לדבר עליהם בתקופה שלפני המלחמה בהחלט מביאים תקווה לכך שגם ישראלים יהודים יוכלו לערוך חופשה בסעודיה ביום מן הימים. לכן, חשוב מאוד להכיר כל מה שיש לסעודיה להציע לכם כאשר תגיעו לבקר בממלכה הקסומה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן